TurkCoder.TK
Meme Küçültme | Prof. Dr. Betül Gözel

Sosyal Medyada Biz}

Meme Küçültme

Meme Küçültme (redüksiyon mamoplasti) Nedir ?

Göğüslerin aşırı büyüklüğü (makromasti), estetik açıdan sorun yaratması yanında ciddi sağlık problemlerine de yol açabilen bir patolojidir. Normalden büyük olan göğüslerin cerrahi olarak küçültülmesi işlemine “Redüksiyon Mamoplasti” denir.

Genç Yaştaki Kadınlarda Meme Büyüklüğü

Genç bayanlarda yapısal olarak ya da fibrokistik meme hastalığına bağlı ciddi meme büyümeleri oluşabilir. Bu kişilerde yumurtalıklarda görülen ‘polikistik over’ hastalığı da sorgulanmalıdır. Genç yaş grubunda estetik kaygı daha ön planda olup, hastalar genelde daha güzel ve kabul edilebilir büyüklükte göğüslere sahip olmak isterler. Dolayısı ile genç bayanlarda temel sorun görsel ve estetik problemlerin varlığıdır.

Orta ve İleri Yaş Kadınlarda Meme Büyüklüğü

Bu yaş grubunda estetik kaygıların önemi azalırken, büyük göğüslerin neden olduğu sağlık sorunları ön plana çıkar.
– Meme altı baş edilemeyen cilt tahrişleri ve pişikler,
– Omuz ve sırt ağrıları,
– İlerleyen dönemde boyun fıtıkları,
– Sinir sıkışmalarına bağlı kol ağrısı ve kollarda güçsüzlük,
– Ciddi ve tedaviye dirençli baş ağrıları ve baş dönmeleri en önemli sorunlardır.
– Tüm yaş grupları içerisinde rneme büyüklüğünün, ciddi depresyon bulgularına neden olduğu ve yaşam kalitesini belirgin azalttığı saptanmıştır.

Meme Küçültme Ameliyatı Hakkında Bilinmesi Gerekenler Nelerdir ?

Meme küçültme ameliyatlarında belirli ölçüler çerçevesinde küçültme işlemi yapılır ve hedeflenen meme büyüklüğü B kap sütyeni tam dolduracak kadardır. İsteğe bağlı olarak daha büyük bırakılabilir.
Meme KüçültmeAmeliyat sonrasında memenin fonksiyonlarını devam ettirebilmesi ve meme başı hissinin korunması; memenin mevcut büyüklüğüne ve uygun teknik seçimine bağlı olarak değişir. Nadir olarak, aşırı büyük memelerde, küçültme ameliyatı sonrasında süt emzirme fonksiyonu ve meme başı hissi kaybedilir.
Bilinmesi gereken önemli bir nokta; tüm meme küçültme ameliyatında kalıcı izlerin oluşacağıdır. Kullanılan tekniğe göre ya sadece meme başından meme altı oluğa uzanan düz bir çizgi ya da bu çizgiye ilave olarak meme altı oluğuna takip eden ters T harfine benzer bir iz kalır. Ameliyat sonrası iyi bir bakımla bu izlerin çok azaltılması ve rahatsızlık vermeyecek seviyelere indirilmesi mümkündür.

Meme Küçültme Ameliyatı ve Sonrası Dönem Nasıldır ?

Meme küçültme ameliyatı planlanan hastaların mutlak suretle ameliyattan 2 hafta önce sigarayı bırakmaları ve ameliyat sonrası 3 haftaya kadar içmemeleri gerekmektedir. Meme küçültme ameliyatı yaklaşık 2 -2.5 saat süren bir ameliyattır. Hasta ameliyattan özel bir şekillendirici sütyenle çıkarılır ve her iki memeye birer adet dren yerleştirilmiştir. Meme küçültme ameliyatlarında, ameliyat sonrası kanama riskinin fazla olması nedeniyle drenler bir sigorta vazifesi görürler. Hasta hastanede 2 gün misafir edilir. Hastanın ameliyat sonrası kendi başına hareket etmesi ve ihtiyaçlarını karşılamasında herhangi bir engel yoktur. Bununla birlikte hastanın günlük yaşamına tam olarak dönmesi 2 haftayı bulur. Sonraki dönemde hastanın yaşam kalitesinde bariz bir düzelme her zaman yaşanır.

30 Ocak 2018
1.249 kez görüntülendi